vrijdag 20 augustus 2010

Sabine Hagedoren 16-6-2009 18.00 uur VRT Journaal



De leermeester van... Sabine Hagedoren!

Elke leerling heeft een leermeester. Iemand van wie hij het vak geleerd heeft. Sommigen worden de beste vrienden, anderen zien elkaar nooit meer terug. Deze week zingt weervrouw Sabine Hagedoren lof over Therese De Jaeger, haar vroegere lerares Nederlands.

Sabine Hagedoren: “Je leert van iedereen wel iets. Maar de reden waarom ik Therese er heb uitgepikt, is omdat ze in het laatste jaar van het middelbaar iets heeft gedaan wat me altijd is bijgebleven. We hadden net een grote toets gehad waarop meer dan de helft gebuisd was. Ik was daar niet bij, maar toch heeft ze mij toen, tot ieders verbazing, serieus de mantel uitgeveegd.”

Therese De Jaeger: “Dat is best mogelijk (lacht), maar ik kan me dat niet meer herinneren. Ik weet wel nog dat ik eens niet tevreden was over een prestatie van haar - misschien is dat het moment waar Sabine het over heeft - terwijl ze eigenlijk wel een zeer goede leerling was. Sabine zat in de wetenschappelijke A, een serieuze afdeling, en behoorde in mijn ogen tot de besten van de klas.”

Sabine Hagedoren: ‘Ik speelde het graag safe. Maar Therese had me door en heeft er iets aan gedaan’
“Ik speelde het wel graag veilig op school. Ik ging zeker niet tot het uiterste en blonk dus ook niet altijd uit in de klas. Maar Therese had me door en heeft daar iets aan gedaan. Zij heeft me doen inzien dat je de kansen die je krijgt ten volle moet benutten.

Het resultaat was dat ik de rest van het schooljaar, zonder dat daar nog een woord over gevallen is, er volledig voor ben gegaan, gewoon om te kijken of ze gelijk had. Het resultaat was dat ik op het einde van het schooljaar schitterende resultaten had.”









Geen opmerkingen:

Een reactie posten